Abel Tasman, Westport & Franz Josef

14 december 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Alright! There we go again!
Momenteel ben ik aan het genieten van een volledige week in het geweldige Wanaka! Looove it here! Maaaarr, ik zou jullie ook nog vertellen over de rest van mijn verblijf in Abel Tasman en alles dat daarna kwam!

De tweede dag in Abel Tasman had ik met Abi een chill-dagje ingepland. Tijdens het ontbijt had ik ook de Amerikaanse Hannah ontmoet, die Abi al kende. Uiteindelijk zijn we met z'n drieën lekker naar het strand gegaan voor een paar uurtjes. Gezellig gekletst en een duik genomen in de zee! Koud, maar heerlijk verfrissend!
Ik wilde heel graag over de 'beroemde' swing bridge in Abel Tasman lopen. Abi besloot met me mee te gaan. We moesten eerst met de Watertaxi naar Bark Bay en vanuit daar liepen we terug naar Anchorage Bay. Hier werden we uiteindelijk ook weer opgehaald door de watertaxi! Dit deel van het Abel Tasman pad was iets uitdagender dan het eerste deel, dat ik tijdens mijn vorige bezoek had bewandeld! Nog steeds heel goed te doen, dus een leuke wandeling. En ook leuk om de rivier over te steken middels de swing bridge! Verder de hele weg met Abi gekletst over vanalles en nog wat. Dat ik aan het eind van de dag dacht: 'Oké, we hebben de hele dag gekletst, maar waarover eigenlijk?'. Haha, dat zie ik maar als een goed teken dan :)

Op woensdag weer een lui dagje! Jep: alwéér een lui dagje! Tijdens dit tweede deel van mijn Nieuw Zeeland trip heb ik veel tijd, dus veel tijd om te chillen en het lekker rustig aan te doen! Dus: gechillt en een wasje gedraaid. En 's avonds weer een Fat Tui Burger en sweet potato fries gegeten! Lekkooorrr!

De volgende ochtend reden we door naar Westport. De vorige keer dat ik daar was, regende het de hele tijd en was er niet zo veel te doen. Dit keer hadden we geluk met het weer! Onze buschauffeur (Moose) stelde voor om 's avonds na het eten naar het strand te gaan en daar 'stickbread' te maken: deeg om de punt van een stok rollen en boven het vuur bakken! Dit deden we vroeger ook vaak als we met het koor van mams gingen kamperen! Old memories! Hele gezellige avond gehad dus op het strand met zo ongeveer de hele bus (zo'n 35 mensen)! Met name weer gezellig gekletst en sterren gekeken met Abi en Corinna!

Op vrijdag reden we door naar Franz Josef. We wisten dat we in de buurt waren zodra de blauwe lucht achter ons lag en we voor ons enkel grijze wolken zagen... Franz Josef is denk ik DE regenstad van Nieuw Zeeland. Leuk weetje: er was een dag dat het in Franz Josef meer had geregend dan in Londen in een heel jaar!! Oei...
Op onze vrije dag in Franz Josef ben ik met Abi naar de kiwi sanctuary geweest! Hier zorgen ze ervoor dat de baby kiwi's veilig opgroeien, wat ze niet meer in het wild kunnen, en vervolgens de natuur weer in gaan.
Yeaay, eindelijk een kiwi gezien! Vier zelfs! Drie kleintjes en een grotere die bijna klaar was om het wild in te gaan. In het begin waren ze redelijk rustig, zoekend naar eten. Maar op een gegeven moment begonnen ze rond te rennen. Hierbij liepen de kleintjes ook vaak tegen elkaar en tegen het deurtje op.. Een beetje sneuïg, maar heel grappig om te zien, hihi!
's Middags ben ik met de Amerikaanse Olivia een wandelingetje gaan doen om de Franz Josef gletsjer te zien. In de regen. Regenpak aan en gaan! Het was echt een hele mooie omgeving tussen de bergen. Aan het eind konden we tussen de wolken door een klein stukje van de gletsjer zien! Jeej! Hahah

Na Franz Josef was het tijd voor mijn favoriete busrit! Op naar Wanaka! Jeej!
Dat betekent ook dat ik sinds tijden weer minder dan een week achter loop met schrijven! Yess, gaat goed! Ook denk ik dat ik snel wel weer tijd heb om verder te schrijven!

Bedankt voor het lezen weer!

Lieeefs!

1. Charlotte:
    14 december 2017
    Héérlijk Jos
  2. Ciska:
    28 december 2017
    Leeeuk! Ik wil weer nieuwe verhaaltjes Joosie!
  3. Josefien:
    29 december 2017