Christchurch en op naar Australië!

16 november 2017 - Sydney, Australië

Halloootjes en welkom in de achtste aflevering van 'Josefien aan de andere kant van de wereld!'

In mijn vorige verhaal eindigde ik met een belofte: een aparte wending! Misschien heb ik dat ietwat overdreven, maar naar Australië gaan ging uiteindelijk toch niet zo soepel als ik had verwacht!
Daar zat ik dan.. In mijn eentje in Christchurch. Zonder mijn vertrouwde Stray-mates! Ik kwam in de avond aan en heb toen even wat voor mezelf gekookt en heb lekker een filmavondje gehad. Tijdens de film kreeg ik een appje van Thomas. Dat hij morgen aan 't eind van de middag al in Christchurch zou zijn in plaats van later, na mijn vlucht naar Sydney! Ik zou hem dus de volgende dag gewoon weer zien! Haha, hadden we voor niks afscheid genomen!
Op zaterdag heb ik een stadswandelingetje gemaakt door Christchurch. De hevige aardbeving is al 6 jaar geleden en je ziet dat de stad nog steeds druk bezig is met heropbouwen. Sommige stukken en gebouwen zijn helemaal nieuw en op andere plekken zie je nog in elkaar gezakte gebouwen. Zo ook de kathedraal in het centrum. Deze was zo erg vervallen dat hij eigenlijk afgebroken zou moeten worden. Hij staat nu al een aantal jaar in de steigers zonder dat er iets mee gebeurd.. Dit geeft wel een sneu beeld van de stad. Richting het eind van mijn wandeling hoorde ik opeens luide muziek en bleek er een skateboardwedstrijd aan de gang te zijn! Ik moest nog even wachten tot de Stray bus aan zou komen, dus ik besloot er even bij te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik er denk ik anderhalf uur gezeten! Leuk om een keer te zien, met een bijzondere sfeer en verschillende (kleding)stijlen! En heel veel vallen, haha. Mij niet gezien om op een skateboard van trappen en dergelijke af te skaten! No thanks!
Daarna liep ik naar het hostel waar de Stray bus ondertussen aangekomen was. Was ik gelukkig niet meer in m'n eentje in de vreemde grote stad!
Op zondag zou ik naar Sydney vliegen voor drie weken Australië! Ik vloog pas om 17.15 uur, dus we hadden nog wel wat aan onze dag! We hebben het alsnog lekker rustig aan gedaan. Ik moest ook even langs de apotheek want ik had een aantal sandflybultjes die open gegaan waren. Was nog even spannend, want de apotheker dacht dat ik er wel mee naar het ziekenhuis zou moeten! Wat?! No way! Daar heb ik toch helemaal geen zin in of tijd voor?! Eerst maar even proberen met een zalfje en een paar pilletjes. Na een paar dagen was het gelukkig al een stuk minder onrustig en is het nu nog steeds goed aan het herstellen! Niks geen doktertje voor mij!
Maar goed. Na voor de tweede keer afscheid te hebben genomen van Thomas was het tijd om naar het vliegveld te gaan! Daar aangekomen zag ik echter mijn vlucht nog niet op de borden staan. Hmm.. Misschien omdat ik erg op tijd was en we zelfs nog niet konden inchecken? Toch maar even vragen aan de balie.. Wat bleek? Ik was een dag te laat!! Nooooo! Hoe dan?! Het stond in mijn agenda op mijn telefoon en dan kan het toch eigenlijk niet mis gaan?! Wel dus.. Stom stom, super balen! De tijdzone in mijn agenda was aangepast waardoor dit dus allemaal niet meer klopte. Heel erg zonde natuurlijk, want ik moest een nieuw ticket kopen voor de dag erna! Poging nummer 2! Maandagochtend, vertrektijd 6.15 uur! Oei, lekker vroeg weer!
Dit betekende dat ik dus nog een nachtje in Christchurch bleef en dat ik voor de derde keer afscheid zou gaan nemen van Thomas! Hahah, dat doen we toch goed! Drie maal is scheepsrecht hè!

Op maandagochtend lukte het gelukkig wel om in het vliegtuig naar Sydney te stappen! In Sydney had ik nog de hele dag voor me! Tijd om uit te zoeken wat ik eigenlijk de komende drie weekjes wilde gaan doen! Na veel wikken en wegen heb ik besloten om via een reisbureau de hele trip te boeken. Dat was wel even een pijnlijke uitgave, maar ik zou wel heel erg veel gaan doen en zien in een relatief korte tijd! Op woensdag 8 november zou ik van Sydney naar Cairns vliegen om vervolgens met een hop on hop off bus de highlights van de oostkust te bezoeken!
Ik had nog een extra dagje in Sydney en ben die dag een wandeling door de stad gaan maken. Sydney is een hele grote stad en over het algemeen beviel me dat niet zo. Ik ben door de botanische tuinen gelopen, naar het Opera House en een stukje over de Harbour Bridge. Vanuit daar weer langzaam terug naar het hostel. Van het Opera House had ik eerlijk gezegd niet zo veel verwacht: gewoon een groot gebouw met bijzondere rondingen. Toen ik echter de hoek om liep en het gebouw zag, was het toch een stuk groter en indrukwekkender dan ik had verwacht! Toch wel leuk om een rondje omheen te lopen dus. Zeker in combinatie met de Harbour Bridge zag het er erg goed uit!
Helaas voelde ik me tijdens deze eerste dagen in Australië niet helemaal op m'n plek. Het 'alleen' zijn en het tijdelijke afscheid van Nieuw Zeeland en de Stray bus en alle mensen die ik had ontmoet viel me best zwaar. Ik hoopte dat de 'Premier' bus waarmee ik de oostkust zou bereizen weer net zo'n goede ervaring zou worden als met de Stray bus.
Op woensdag vloog ik vroeg in de ochtend naar Cairns en met het tijdsverschil kwam ik om half 9 's ochtends aan. Op mijn gemakje naar het hostel en een wandelingetje naar en door het centrum! Daarna heb ik lekker even gezeten bij de 'Lagoon': een buitenzwembad vlak aan de kust. In de zee bij Cairns kun je namelijk niet zwemmen omdat daar krokodillen leven! Welkom in Australië! Hahah
In Cairns voelde ik me in het hostel en in het centrum gelukkig al een stuk prettiger! Het was trouwens wel echt een heel stuk warmer in Cairns! In Sydney was het rond de 20° overdag en koelde het 's avonds redelijk af. In Cairns was het overdag rond de 30° en koelde het 's avonds niet heel erg af. Snel een hoge factor zonnebrandcrème, een goede zonnebril en een hoedje aangeschaft dus!
Op donderdag had ik een scubadive op de planning staan dus ik ging redelijk op tijd naar bed.
Over deze scubadive zal ik jullie uiteraard uitgebreid vertellen. Maar dat later, in de volgende aflevering van 'Josefien aan de andere kant van de wereld!'
Ajuus parapluus!

1. Brechtje:
    16 november 2017
    Oh oh wat een avonturen weer haha
  2. Coby:
    16 november 2017
    Leuk om te lezen weer! En een tikje jaloersmakend: volop zomer bij jou... Geniet ervan!
  3. Josefien:
    18 november 2017
    Haha ja.. Grappig dat ik dat nu lees want vandaag regent het hier de hele dag! Maar over het algemeen volop zomer inderdaad.