Queenstown, Milford Sound, Stewart Island en terug naar Queenstown!

12 november 2017 - Airlie Beach, Australië

Hello there again!
Verhaal nummero 7! Mijn vorige verhaal eindigde in Queenstown, dus daar ga ik weer verder!
Queenstown staat bekend als Adventure Capital van New Zealand. In de buurt van Queenstown is het bijvoorbeeld mogelijk om de hoogste bungy jump van Nieuw Zeeland te doen, om boven een ravijn te schommelen, te ziplinen, te skydiven, te paragliden.. noem het maar op. Ik had besloten om te gaan ziplinen in de bossen van Queenstown! Maaarr! Thomas en ik gingen eerst met de gondelaar naar boven, wat al best een beetje spannend was vanwege de hoogte. Voordat ik zou gaan ziplinen gingen we namelijk met de luges rijden! Dit lijkt op karten, maar dan zonder motor omdat het parcours naar beneden gaat! Dit was echt suuuper leuk! Het voelde echt alsof we aan het mariokarten waren! Toen we uitstapten na de eerste ronde, van de vijf, stonden we helemaal te springen van de adrenaline! We voelden ons weer helemaal kind! Snel naar boven voor de volgende ronde! Er waren twee parcours, en nu mochten we degene doen die net wat uitdagender was. Weer super tof en weer heel veel adrenaline! Eenmaal beneden aangekomen en klaar voor de volgende ronde, riep opeens iemand mijn naam! Dat was Ilse! Oud-collega van Humphrey's die al anderhalf jaar aan het reizen is met haar vriend. Ze was hier nu met haar vriend en haar broertje, die hen bezocht. Super leuk en super toevallig! Zij zouden ook de luges gaan doen en waren van te voren nog niet super enthousiast. Maar toen ze ons met onze prethoofden zagen hadden ze toch een beetje spijt dat zij maar twee keer zouden gaan! Hihi
De rest van onze ronden waren ook weer super leuk! Er waren op verschillende plekken op het parcours camera's geïnstalleerd en daar waren veel leuke foto's uitgekomen! We besloten er een paar te kopen :)
Na de luges hebben we even geluncht bij het café op de berg en was het al snel tijd voor het ziplinen! Ik vond het allemaal best wel spannend vanwege m'n hoogtevrees. We werden goed aangekleed met handschoenen en een muts en kregen uiteraard een gordel om. Ik was uiteindelijk best wel blij met die handschoenen en de muts want tussen de bomen stonden we best veel stil en was het best wel fris! We zouden 6 lijnen gaan doen. Gelukkig werden de hoogte, lengte en steilheid opgebouwd. Het was uiteindelijk een stuk minder spannend dan verwacht. Veel minder spannend dan in Ermelo met familieweekend! Met name door de soort trappen die we op en af liepen. Alleen de laatste, steilste zipline was wel wat spannend! We moesten bij alle ziplines een paar treden de trap aflopen, totdat we aan de lijn zouden hangen. Bij deze laatste moesten we echter bijna helemaal tot de laatste trede lopen en dat was wel even spannend! Gelukkig voelde het allemaal super veilig en was ook deze zipline heel erg vet! De leukste vond ik de derde (geloof ik). Bij deze kon je namelijk over de bomen uitkijken op de stad en het meer, heel erg mooi!
Beneden aangekomen ben ik weer naar het hostel gegaan en heb ik even wat dingetje uitgezocht en heb ik wat gegeten. Die avond heb ik met de Poolse Kasia en Thomas en drankje gedaan en hebben we ook nog afgesproken met Ilse, Eric en Roy. Deze avond bleek dat wij eigenlijk al een hele tijd heel dicht bij elkaar zaten tijdens het reizen. We hadden zelfs de Tongariro Alpine Crossing op exact dezelfde dag gedaan!!
De volgende dag ben ik met Thomas meegegaan naar zijn canyon swing. Dat zag er heel tof uit! Echt een mooie plek voor een sprong in het diepe, zo tof dat ik het zelf ook bijna zou doen! Maar ik stond op veilige afstand achter een hek en ik zou toch liever niet op zo'n randje staan! 's Middags hebben we een wandelingetje door de stad en 't park gemaakt. De volgende ochtend vertrokken we weer met de Stray bus: Deep South! Als eerst reden we naar Milford Sound. De busreis daar naartoe was echt heel erg tof! Op een gegeven moment reden we echt tussen de bergen met hier en daar een watervalletje. Hier voelde ik me wel even heel erg klein. Onze buschauffeur, Lego, had er ook toepasselijke muziek bij opgezet, wat soms wel heel grappig was.
In Milford Sound deden we een boottocht. Helaas was het erg bewolkt en stond er veel wind, waardoor het niet zo indrukwekkend was als het zou kunnen zijn.
Daarna reden we door naar Gunn's Camp: een camping / vakantiepark waar de elektriciteit vanaf 10u 's avonds uitgaat. In onze hut moesten we dus zelf de houtkachel aan doen en zorgen dat 'ie gedurende de nacht voldoende warmte af zou geven. Uiteindelijk hebben we het de hele nacht suuper warm gehad, haha. Op deze plek zaten helaas wel heeel erg veel sandflies! Irritante beestjes, vergelijkbaar met muggen..
De volgende dag hadden we een redelijk lange busrit richting Invercargill, waar we op de ferry naar Stewart Island stapten! Op dit eiland zouden kiwi's makkelijker te spotten zijn.. Spannend! Dat gingen we natuurlijk wel even proberen die avond! Maar eerst was het tijdens zonsondergang tijd voor pinguïn spotten! Met een grote groep zaten we bij de haven te wachten tot de werkdag van de pinguïns was afgelopen. We hadden verwacht dat we er een heleboel konden zien, maar met veel geduld (en irritatie wegens de hoeveelheid sandflies) zagen we er die avond drie, haha! Achja, toch weer even genoten van die grappige beesten :)
Toen het donker was begonnen we onze zoektocht naar kiwi's! Er waren verschillende plekken waar ze regelmatig gespot worden. Wij kozen voor een plek die een halfuur lopen was vanaf ons hostel. Al snel waren er geen lantaarnpalen meer om ons heen maar was de maan wel heel erg fel! Af en toe hoorden we een geluid dat leek op het geluid van de kiwi, maar het was ver weg. Na nog een stukje doorgelopen te hebben gaven we het toch maar op. Als we ze hadden kunnen zien die avond hadden we het geluid waarschijnlijk al van dichterbij kunnen horen. Helaas, geen kiwi's gespot! Lekker slapen dan maar.
De volgende ochtend zijn we weer vroeg opgestaan. Dit keer om het begin van de werkdag van de pinguïns te zien! Dit keer hebben we er twee gezien. Daarna zijn we nog eventjes ons bed ingedoken. We wilden die ochtend elektrische fietsen huren om het eiland te verkennen. Helaas hadden we net iets te lang in bed gelegen waardoor alle fietsen al verhuurd waren! We besloten een wandeling te maken en dat was eigenlijk ook wel weer even fijn! Lekker rustig aan, tussen de bebossing en met mooie uitzichtpunten tussen de baaitjes!
's Middags stapten we weer op de ferry en daarna meteen door op de bus! We reden weer terug naar Queenstown. Rond half acht kwamen we aan en hebben we snel ergens wat gegeten. Want het was die avond Halloween: 31 oktober! Het was super druk in de kroeg waar we uiteindelijk heen gingen, dus we moesten best wel lang wachten voordat we drankjes konden bestellen. De sfeer was wel erg goed en daar gaat 't uiteraard om!
De volgende dag gingen Thomas en ik in het park Frisbee golf doen! In het park staan 18 paaltjes en 18 ijzeren baskets. Het doel is om in zijn min mogelijk worpen de frisbee in de basket te krijgen. In het begin ging het me verrassend goed af en leek ik te gaan winnen! Thomas haalde me helaas toch in op de wat langere afstanden en dat betekende dat ik hem op een ijsje moest trakteren. Verdikkie! Achja.. Dan neem ik er zelf ook maar eentje, hihi :)
De rest van de dag hebben we lekker rustig aangedaan. Op donderdag wilden we een wandeling gaan doen. Uiteindelijk zijn we samen met de Engelse Brian naar Arrowtown gegaan met de stadsbus. Hier hebben we eigenlijk 3 wandelingen gedaan om weer bij het startpunt uit te komen. Het was goed warm en ik had wat last van m'n knie dus ik wist niet zeker of ik hem wel helemaal af zou maken. Gelukkig was het tweede deel van de wandeling een stuk beter te doen. Brian had op zijn telefoon een all genaamd Geocash. Dit was eigenlijk een soort schatzoeken! Op verschillende plekken in de wereld en zo ook op plekken langs deze wandeling lagen doosjes met spulletjes. Deze moesten we zoeken middels aanwijzingen. Vervolgens kun je iets van jezelf omruilen voor iets uit het doosje en schrijf je in het logboek wanneer je het doosje hebt gevonden. Op een gegeven moment was er een doosje onder een brug en om het te vinden moest je dus het water in. Thomas en ik vonden het niet zo heel nodig, maar Brian ging het avontuur door het koude water wel aan! Het was nog best wel een zoektocht en we waren Brian even uit het oog verloren, maar uiteindelijk kwam hij terug met het doosje! Jeej! Er zat helaas niet echt iets boeiends in, maar ik vond het wel een heel leuk concept!
Die avond hebben we lekker Mexicaans gegeten en heb ik afscheid genomen van Brian. De volgende ochtend ging ik namelijk op een aparte bus richting Christchurch omdat ik van daaruit naar Sydney zou vliegen!
Die ochtend was het ook tijd om afscheid te nemen van Thomas. Dat was wel weer even een stom momentje, want we hadden toch best wel veel tijd samen doorgebracht de afgelopen 3,5 week!
De busreis van Queenstown naar Christchurch was lang, maar gelukkig heb ik onderweg een beetje kunnen slapen! Die avond heb ik wat voor mezelf gekookt en heb ik in de TV-kamer rustig een film gekeken.
In het volgende verhaal zal ik beginnen met een aparte wending en vertel ik jullie waarschijnlijk het begin van mijn reis in Australië!
See ya later!!

1. Charlotte:
    Toppie Josefientje
  2. Desiree:
    12 november 2017
    Leuk om te lezen. Genieten Josefien.
  3. Dolon:
    Australië!!;)