Wanaka & Queenstown

30 december 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo daar!

Daar ben ik al weer!

Ik was gebleven in Wanaka, waar ik een volle week heb gezeten!

Op vrijdag was ik van plan om te gaan kajakken op het meer. Tijdens mijn vorige bezoek aan Wanaka had ik hier iets over gezien, en dat leek me wel heel leuk! Het weer was echter niet zo heel erg goed en toen ik het bedrijfje belde kreeg ik te horen dat het kajakken voor die dag ook niet door zou gaan vanwege de sterke wind. Uiteindelijk ben ik 's middags de andere kant van het stadje opgelopen. Dit was toch een van de saaiere dagen. De dag ervoor had ik ook niet veel gedaan, maar toen was het lekker rustig en nu was het meer te rustig. Achja, gelukkig hebben we Netflix! Zulke dagen mogen er ook zijn.. toch?

Op zaterdagochtend heb ik weer gebeld met het kajakbedrijf en toen kon ik gelukkig wel het water op! Het was heerlijk om lekker 'in m'n eentje' op het water te zitten. Het was wel nog best pittig en ik had twee uur de tijd om naar het eilandje te varen en weer terug. Aangekomen op het eilandje was er al bijna een uur voorbij! Hierdoor had ik helaas geen tijd om het eilandje echt te ' ontdekken'. Tijdens de terugweg verdween het wolkendek gelukkig en zag het er allemaal net wat mooier uit. Dat zonnetje doet toch altijd wel goed!

De rest van de dag was weer lekker rustig.

Op zondag zou ik om 10 uur met de InterCity bus naar Queenstown rijden! Echter had ik het ophaalpunt niet helemaal goed opgezocht... Bus gemist! Al weet ik tot op de dag van vandaag niet zeker of de bus eigenlijk wel langs de juiste plek is gereden, want dan had ik hem sowieso moeten zien. Maar goed. Gelukkig ging er die middag nog een bus, dus die heb ik direct geboekt! Dat was ook nog wel spannend, want de buschauffeurs krijgen hun passagierslijst meestal 's ochtends. Ik moest er dus maar op vertrouwen dat degene die ik aan de telefoon had, de buschauffeur op de hoogte zou stellen! De buschauffeur reed gelukkig 's middags wel langs! Maar eigenlijk was dit puur toeval, want ze had niks doorgekregen van het hoofdkantoor! Oei.. Lucky me!

Aangekomen in het hostel in Queenstown maakte ik al gauw kennis met een aantal van mijn kamergenootjes! We besloten die avond met een aantal Avatar te kijken! Gezellig met z'n allen in de huiskamer op de banken. Top!

De volgende dag wilde ik voor een klein wandelingetje gaan. Ik besloot om met de bus naar Lake Hayes te gaan. Dit zou een wandeling van 2 uur zijn. Helaas was het niet een hele spectaculaire wandeling, dus ik besloot om wat eerder terug te gaan: deels lopend. Tot aan de Shotover River. Vanaf de brug leek me dit wel een tof uitzicht! En dat was het ook! Eenmaal de rivier overgestoken wilde ik vanuit daar tot aan het winkelcentrum gaan liften! Voor de eerste keer! Spannooond! Maar eerst.. Moest ik de drukke weg oversteken! Dat was eigenlijk nog het spannendste, want het was redelijk druk. Oké: goed rechts, links, rechts kijken.. een stuk of tien keer. En daar ging ik! Veilig aan de overkant! De eerste paar auto's reden voorbij, maar een Engelse jongen met een camperbusje stopte voor me! Top! Dat ging makkelijk!

Het was niet zo heel erg ver naar het winkelcentrum, dus een heel uitgebreid lift-gesprek zat er niet in. Maar het was wel leuk om een keer gedaan te hebben! Die kan ik weer afstrepen. ✔️

Aangekomen bij het winkelcentrum moest ik op zoek naar een tent, slaapzak en matje! Het was namelijk voor Mt Cook niet gelukt om een bed in een hostel te bemachtigen voor één van de nachten. Het zag er naar uit dat dat niet meer ging lukken. Ik had dus besloten om dan maar één of twee nachten te gaan kamperen! Geen probleem uiteraard, maar toch onhandig om alles mee te moeten slepen de komende tijd. Achja, dat moet dan maar! Met mijn (goedkope) kampeerspullen liep ik naar de bus en met de bus weer terug naar het hostel!

's Avonds ben ik met een aantal mensen van het hostel beerpong gaan spelen in een bar! We begonnen heel erg goed, maar het lukte maar niet om de ba;l  in het laatste bekertje te krijgen! In de eerste ronde lagen we er dus al uit... Oeps.

Ook ontmoette ik die avond Ariane! Het Frans-Canadese meisje dat ik op mijn Fraser Island tour in Australië had leren kennen! Gezellig! Met een kleiner groepje, inclusief Ariane zijn we nog langs twee andere barren gegaan. Een hele gezellige avond dus! :)

De volgende keer zal ik jullie vertellen over mijn laatste dag in Queenstown en over Mount Cook!