Weekje Wanaka! Of nou ja.. De eerste dagen ervan

29 december 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Hello there people on the other side of the world!

Oei.. Ik ging zo goed met mijn 'minder dan een week achterlopen met schrijven'. Ondertussen is het al weer bijna drie weken geleden dat ik in Wanaka aankwam. Daar heb ik nog niks over verteld, dus ik heb heel wat in te halen!!
Momenteel ben ik in Akaroa, een dorpje vlakbij Christchurch (ongeveer 2 uur rijden, jep: dat is dichtbij, haha).

Vanuit Franz Josef was het weer top om naar Wanaka te rijden, met het superblauwe meer! Dit keer was het echter iets bewolkter, dus wat minder blauw. Maar alsnog top!
Veel mensen uit de bus zouden in plaats van één nacht drie nachten in Wanaka blijven. Dit betekende dat de groep een beetje uit elkaar zou vallen. De buschauffeur besloot om daarom te organiseren om (budgetproof) uit eten te gaan! De groep was echter wel heel erg groot, dus dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk zijn we toch een beetje in groepjes bij verschillende plekken geëindigd. Met Abi en Corinna heb ik een heerlijke, mega grote burrito gehaald! Daarna zijn we naar de bar gegaan waar veel anderen al waren. Tijd voor een pubquiz! Altijd gezellig!

Ik had trouwens besloten om nóg langer in Wanaka te blijven, omdat ik tijd om handen had en ik Wanaka gewoon een heel fijn stadje vond! Uiteindelijk verbleef ik er maarliefst zeven nachten!

De volgende ochtend ben ik lekker rustig aan opgestaan en vervolgens Mt Iron (weer) opgewandeld. Dit heb ik tijdens mijn vorige bezoek aan Wanaka ook gedaan, maar toen was het wat bewolkter. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Toen ik boven aan kwam, zag ik daar Corinna! Zij had die dag een fiets gehuurd en was vanaf de andere kant van de berg naar boven gewandeld! Samen hebben we even een fotoshoot gedaan. Het uitzicht vanaf de berg was dit keer een stuk beter dan de vorige keer! Na de fotoshoot zijn we samen naar beneden gelopen. Corinna stapte weer op de fiets om de rest van Wanaka te ontdekken en ik heb de rest van de dag niet zo veel meer gedaan.. Geloof ik.. Ik heb niet alles in m'n agenda gezet zie ik, waardoor ik even niet meer weet wat ik de rest van de dag heb gedaan.

Op dinsdag was het tijd voor de Roy's Peak wandeling! Een pittige wandeling, want het gaat aan een stuk omhoog en aan een stuk (via hetzelfde pad) weer naar beneden. Het werd ook steeds een stukje steiler! Ik begon de wandeling met Abi, Corinna en de Vlaamse Sabrina. Corinna zou een langere wandeling doen en omdat wij wat langzamer waren, besloot zij niet telkens op ons te wachten. Al snel raakte ze uit het zicht. Wij besloten telkens een klein stukje te lopen en heel kort pauze te houden, omdat het zo zwaar was! Gelukkig hadden we van anderen al gehoord dat het pittig zou worden, maar dat het uitzicht zeker de moeite waard zou zijn. Dus we gingen door! Uiteindelijk zouden we de top wel bereiken! We hadden de hele dag de tijd, dus dat was gelukkig geen probleem.
Na een aantal uur behaalden we eindelijk de eerste piek! Yep: Roy's Peak heeft twee pieken! Hier hebben we lekker lang pauze gehouden en veel foto's gemaakt! Wat een geweldig uitzicht over de stad en het meer! I looove Wanaka! Vanaf deze piek was het nog ongeveer een halfuur omhoog naar de volgende piek! Vanaf hier konden we ook de andere kant van de berg zien en hadden we een 360° uitzicht met stad, meer en heel veel bergen! Onderweg hier naartoe kwam ik er achter dat de bergen een echo-effect hadden! Daar heb ik natuurlijk wel eventjes mee gespeeld, hahah. Blijft toch bijzonder!
Op de tweede piek hebben we ook nog een tijdje gezeten en genoten van het geweldige uitzicht.
Ook de weg naar beneden was pittig! Alleeen maar dalen! Dat vinden de knietjes natuurlijk helemaal niet prettig! Ook waren we er wel weer zo'n beetje klaar mee, we wilden gewoon lekker op de bank zitten en niks meer doen de rest van de dag!

Woensdag stapten Corinna, Abi en Sabrina weer op de bus: het was weer tijd om afscheid te nemen! Doeeei lieve reismaatjes!

De rest van de dag was het regenachtig, maar dat was niet erg, want zo had ik mooi de tijd om mijn bussen en hostels voor de komende tijd te regelen! Rond kerst en oud&nieuw kon het namelijk nog wel problematisch worden.

's Avonds leerde ik wat jongens in het hostel kennen en ben ik met hen naar de Irish pub geweest! Je raad het al bijna: live muziek! Jeej!

Donderdag heb ik een lekker rustig wandelingetje gemaakt langs het meer. Wat een rust als je aan de zijkant van het meer bent! Het enige dat ik hoorde waren de vogels, het water en af en toe een jetski aan de andere kant van het meer! Heerlijk!

Oké dan! Dit was het voor nu weer even!
Ik hoop trouwens dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad en ik wens jullie allen een geweldig 2018 toe! 🎅🎉🎆

Liefs!

1. Charlotte:
    🌐🏡⛄🎄
  2. Dolon:
    29 december 2017
    Wanaka! Nog maar heel even en dan mag je eindelijk weer naar huis Josje!;)
  3. Karin:
    29 december 2017
    Geniet van je laatste weken!😄🎆