Cairns & Magnetic Island

25 november 2017 - Sydney, Australië

Hey y'all!
Scubadiving!!
Op donderdag 9 november ging ik duiken in The Great Barrier Reef! Super spannend! Ik was erg benieuwd hoe het er daar onder water uit zou zien! Dit was voor mij de eerste keer dat ik zou gaan duiken. Het was best wel bewolkt en regenachtig die dag, dus de boottocht zou nog wel een uitdaging worden! Om zeeziekte te voorkomen nam ik op tijd een pilletje in. De boottocht zou zo'n 2,5 uur duren. Tijdens het varen kregen we alvast een uitleg over het snorkelen en duiken. Al vrij snel waren er een aantal die zich niet zo lekker voelden door het schommelen van de boot. Aan het eind van de uitleg wilde ik zelf toch ook wel heel graag naar de achterkant van de boot! Helaas.. Toch echt wel weer goed zeeziek dus! Aangekomen op de plaats van bestemming werden groepjes gemaakt en ging ik met mijn groepje als eerste het water in. Oei, dat was wel even wennen! Ik had al wel een keer gesnorkeld gelukkig, dus het ademen door je mond door zo'n mondstuk was ik enigszins gewend. Aan al die bubbels om me heen was ik alleen niet gewend. Doordat ik ook nog een beetje aan het bijkomen was van de boottocht lukte het me niet goed genoeg om te ontspannen. Ik kon dus niet naar beneden! Super balen natuurlijk, want nu wist ik niet wat ik miste.. Ik kon het wel nog een keer proberen met groepje 6. Vóór poging twee ging ik even snorkelen en toen zag ik al best wel wat coole dingen! Heel veel vissen met allemaal verschillende kleuren en natuurlijk het koraal! Als het vanaf hierboven al zo cool is.. Hoe moet het dan wel niet zijn als je dichterbij bent?! Shit, als het de volgende keer maar wel lukt!! Na nog een paar keer oefenen met ademhalen lukte het gelukkig wel om me voldoende te ontspannen. Al vrij snel zagen we op de bodem een zeeschildpad! Super leuk! Nog meer vissen natuurlijk, van dichterbij. En daar beneden zwemmende voelde ik me echt heel erg vrij! Super fijn gevoel! Ook werden er onder water een aantal foto's gemaakt. Ik sta op de foto met Nemo! Haha, super leuk!
We zouden eigenlijk ook nog naar een tweede plek gaan en daar de kans krijgen voor een tweede duik. Helaas ging dat niet door omdat de zee op die plek wat wilder zou zijn. Niet heel handig met veel zeezieke mensen op de boot. Ik ging nog wel even snorkelen, maar de golven waren wat heftiger geworden waardoor er telkens water in de snorkel kwam. De boottocht terug was gelukkig een stuk rustiger en toen we weer aankwamen in Cairns voelde ik me weer best wel goed! Wel wat moe.. maar voldaan!
Weer terug in het hostel heb ik met de Nederlandse Jerry gegeten, die ik de avond ervoor in het hostel had ontmoet.
De volgende ochtend ging ik met de bus naar Townsville om vanuit daar op de ferry naar Magnetic Island te stappen. Onderweg ontmoette ik de Duitse Valentina met wie ik die avond wallabies ben gaan opzoeken en voeren. De wallabies zijn de aandacht helemaal gewend. We zagen er zelfs eentje met een baby'tje in de buidel! Lieef!!
De volgende dag ben ik de Forts Walk gaan doen om koala's te spotten. Na lang zoeken heb ik er op de terugweg ééntje gezien! Kan ik die ook weer van mijn lijstje afstrepen! ✔️
Later die middag zou ik gaan jetskiën! Tijdens de Forts Walk ontmoette ik de Nederlandse Johan en het leek hem ook wel leuk om te jetskiën, dus hij kwam gezellig mee! Het jetskiën was echt heel erg tof en de jetski kon best wel hard!! Wil ik zeker nog wel een keer gaan doen ooit!
Op zondagochtend kon ik lekker rustig aan doen voordat ik op de ferry terug moest naar Townsville. Vanuit daar ben ik, samen met Valentina, met de bus doorgereden naar Airlie Beach. Airlie Beach is een gezellig stadje, maar is verder niet heel erg interessant. Wel interessant: vanuit hier vertrekken veel boten naar Whitsunday Island! Op één van die boten stapte ik maandag! Hierover meer in mijn volgende reisverhaal!
Terwijl ik dit verhaal post is mijn Australië-tijd eigenlijk al voorbij, maar ik loop nog twee weken achter met schrijven. Vandaag moet ik een aantal uur wachten op mijn vlucht van Sydney terug naar Christchurch, dus genoeg tijd om even in te halen! Hoop ik...
Liefs! xxx
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    25 november 2017
    Ha die Jos, mooi verhaal vooral over het duiken: kan het me helemaal voorstellen!