Back in NZ! Christchurch, Picton, Nelson & Abel Tasman

10 december 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Momenteel ben ik weer in Franz Josef en dat betekent regen! Dus: blogtijd!
Ondertussen ben ik alweer twee weken terug in Nieuw Zeeland. Ik kwam aan in Christchurch en daar heb ik weer lekker rustig aan gedaan. Een beetje m'n foto's uitgezocht en veilig op een tweede plek opgeslagen. Naar de botanische tuin geweest. Dat soort dingetjes. Relaxt, maar niet zo interessant verder.

Op dinsdag stapte ik weer lekker op de Stray bus naar Picton! Aan het eind van de middag kwamen we aan en toen ben ik met een groepje boodschapjes gaan doen. Na het eten zijn we lekker bij het vuur gaan zitten voor een paar drankjes. Dit was met de Nederlandse Iris, de Vlaamse Willem, de Engelse Oliver en de Chinese Madison.
De volgende dag gingen we voor een wandeling! The Snout track. Het was af en toe wat pittig maar het was een hele leuke wandeling met mooie uitzichten op de zee en 'The Queen Charlotte Track'! Aan het eind was ik er wel weer klaar mee, dus snel naar het hostel om een pizza in de oven te gooien!
Ook hadden we besloten gebruik te maken van de hottub van het hostel (die die dag was schoongemaakt). Dat was heel leuk met dit groepje! Goed gelachen :)

De volgende dag zouden we om 12 uur worden opgehaald om met de bus naar Nelson te rijden! Er was helaas wat vertraging, dus we hebben bijna 2 uur moeten wachten! De anderen reden allemaal door naar Abel Tasman, maar ik had besloten uit te stappen in Nelson. Tijdens het wachten ontmoette ik de Duitse Corinna die ook in Nelson uitstapte.
Zij wilde heel Abel Tasman gaan bewandelen en daarvoor had ze nog kampeerspullen nodig, dus dat hebben we die middag gekocht.
Op vrijdag (1 december) hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar de dierentuin en naar een trampolinepark gefietst! Eindelijk weer trampolines!! Jeeejj! De fietstocht er naartoe was vrij pittig omdat we eerst een heel stuk omhoog moesten.. Ik besloot dit uiteindelijk toch maar lopend te doen, watje dat ik ben. Het trampolinepark was buiten en met Nelson als de zon-hoofdstad van Nieuw Zeeland was het goed warm! Wel weer leuk om weer een beetje te kunnen springen natuurlijk!
Op de terugweg lukte het me gelukkig wel om naar boven te fietsen! Yesss, misschien toch niet ècht een watje. 😊

Die avond gingen we naar 'The Centre of New Zealand': een berg in het stadje vanaf waar we een hele mooie zonsondergang hebben gezien! Ook ontmoeten we daar een ander Duits meisje van het hostel: Marlene. Met z'n drieën besloten we een drankje te doen in het centrum. Op het terras was ook weer live muziek, dus er hing een prettig sfeertje!

Op zaterdag zijn Corinna en ik even naar de markt geweest. 's middags zouden we om 3 uur op de bus stappen, maar ook deze was vertraagd! Weer anderhalf uur wachten! Ook is het voor mij tussen Picton en Queenstown afwachten of ik wel de bus in mag. Het is hoogseizoen dus de bussen zitten erg vol. Omdat ik Picton tot Queenstown voor de tweede keer met de Stray bus bereis, hebben de anderen helaas voorrang op mij. Dat betekent dat ik pas zeker ben van een plekje, als de bus er is. Erg onhandig en ook wat stressvol, zeker met de kerstdagen in het vooruitzicht! Misschien dat ik besluit op sommige plekken een ander busticket te kopen, zodat ik andere dingen ook gewoon kan boeken en plannen (met name hostels en activiteiten)!
Gelukkig was er wel nog een plekje voor me vrij en reden we door naar Abel Tasman! Tijdens het wachten op de bus ontmoetten we de Duitse Abigail (Abi).
Bij aankomst in Abel Tasman hebben we met een groot deel van de groep gegeten en hebben we de openhaard buiten weer aangezet! Dit keer wist ik vantevoren natuurlijk dat er mogelijkheid was voor een vuurtje... Dus we hadden marshmallows en biscuitjes gekocht! Marshmallows op een stokje boven het vuur en vervolgens tussen de biscuitjes dus! Lekkerrrrr!
Ik was natuurlijk al in Abel Tasman geweest, maar er waren wat dingen die ik nog wilde doen. Op zondag ben ik via 'the inland track' een berg in het park opgewandeld. Ik had vantevoren bij de receptie gevraagd hoe lang dit ongeveer zou duren. Ik begreep ongeveer 6 uur. Na een aantal uur kwam ik er achter dat ik het verkeerd had begrepen. Het was een hele leuke wandeling, maar aan het eind was ik er wel goed klaar mee, oeps! In het begin was het eventjes vlak. Maar toen ik vanuit 'the costal track' overging naar 'the inland track' werd het pad steiler, smaller en waren er zo nu en dan obstakels. Ik vond het wel leuk dat het niet zo vlak was als the costal track, maar het was wel vermoeiend! Ik besloot het lekker rustig aan te doen en redelijk vaak een kleine pauze te nemen. De uitzichten tussendoor waren heel erg tof! Ik was wel blij toen ik de top had bereikt, want vanaf daar zou het logischerwijs voornamelijk bergafwaarts gaan! De uitzichten op de weg naar beneden waren zelfs nog beter dan de weg omhoog! Ik had tijdens het wandelen al wel zo'n idee dat mijn totale wandeltijd geen 6 uur zou gaan worden. Dat kwam niet alleen door m
Op zondag ben ik via 'the inland track' een berg in het park opgewandeld. Ik had vantevoren bij de receptie gevraagd hoe lang dit ongeveer zou duren. Ik begreep ongeveer 6 uur. Na een aantal uur kwam ik er achter dat ik het verkeerd had begrepen. Het was een hele leuke wandeling, maar aan het eind was ik er wel goed klaar mee, oeps! In het begin was het eventjes vlak. Maar toen ik vanuit 'the costal track' overging naar 'the inland track' werd het pad steiler, smaller en waren er zo nu en dan obstakels. Ik vond het wel leuk dat het niet zo vlak was als the costal track, maar het was wel vermoeiend! Ik besloot het lekker rustig aan te doen en redelijk vaak een kleine pauze te nemen. De uitzichten tussendoor waren heel erg tof! Wel was ik blij toen ik de top had bereikt, want vanaf daar zou het logischerwijs voornamelijk bergafwaarts gaan! De uitzichten op de weg naar beneden waren zelfs nog beter dan de weg omhoog! Ik had tijdens het wandelen al wel zo'n idee dat mijn totale wandeltijd geen 6 uur zou gaan worden. Dat kwam niet alleen door mijn slome tocht omhoog! Beneden aangekomen bleek het nog 3,5 uur te zijn om terug te lopen, terwijl ik ongeveer 2 uur dacht! Oeii, dat was wel even een verschil! Gelukkig was het vanaf daar voornamelijk nog vlak. Ik besloot goed door te lopen en weinig pauzes te nemen. Uiteindelijk was ik 2,5 uur later (om kwart over 5) weer bij de accomodatie! Uiteindelijk ben ik 7,5 uur onderweg geweest! Net zo lang als de Tongariro Alpine Crossing bijna twee maanden geleden!
's avonds heb ik met Abi lekker rustig aan gedaan en nog even bij t kampvuur gezeten!

Na deze dag had ik nog drie heerlijke dagen in Abel Tasman over! Terwijl ik dit reisverhaal post ben ik alweer in Wanaka en hoop ik op lekker weer zodat het Wanaka meer (Lake Wanaka) weer de mooie blauwe kleur heeft die het de vorige keer had!

Over mijn overige dagen in Abel Tasman en de dagen erna zal ik jullie de volgende keer weer vertellen!