Brisbane, Surfers Paradise & Byron Bay

6 december 2017 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Hallo trouwe lezers en lezeressen!

Op zondag 19 november ben ik 's ochtends in de bus gestapt van Noosa naar Brisbane. Daar aangekomen moest ik een stukje naar m'n hostel lopen. Helaas begon het goed te regenen, dus dat was wat minder prettig. Daar ging ik dus weer met m'n twee rugzakken met regenhoezen, haha.
Die avond heb ik een wandelingetje naar The Southbank gemaakt. Een hip gedeelte van de stad met veel leuke eettentjes en ook weer een buitenzwembad, dit keer aan de rivier. Opvallend aan Brisbane is dat 's nachts alles verlichtend wordt met veel kleuren. Dat geeft een fijne sfeer aan de redelijk grote stad met veel hoge gebouwen!

De volgende dag ben ik via de andere kant van de stad een stuk gaan wandelen. Eerst de botanische tuinen en toen via het water terug naar het hostel voor een late lunch. Onderweg veel hagedissen gespot! Kleintjes maar ook wat grotere! Daarna ben ik weer naar The Southbank gelopen en heb ik daar de lekkerste Churros ooit gegeten! Nomnomnommm!

Op dinsdag ben ik op de bus naar Surfers Paradise gestapt, waar ik één nachtje zou blijven. Ik kwam al om tien uur 's ochtends aan, dus ik had de hele dag. Ik besloot naar het strand te gaan, maar na een paar minuten begon het goed te regenen! Dat zou nog wel even duren, dus ik besloot 's middags maar naar de film te gaan. Achteraf bleek dat het toch wel wat was opgeklaard die middag, haha. Die avond heb ik meegedaan met beerpong en dat was wel gezellig!

De volgende ochtend was het om 10 uur weer tijd voor de bus. Het was weer wat opgeklaard, dus ik ben voor die tijd toch nog eventjes naar het strand geweest voor een wandelingetje.
De busreis bracht me naar Byron Bay!

Aangekomen in Byron Bay maakte ik al gauw kennis met de Duitse Falko. We zijn even lekker naar het strand geweest. Die avond was het Burgeravond bij The Brewery met open podium. Met een groep van het hostel werden we daarheen gebracht en dat was erg gezellig! Lekker sfeertje door de lampjes en de live muziek!

Ik wilde in Byron Bay heel graag gaan surfen, dus ik nam nog een surflesje op donderdag! Het was een beetje een rommelig bedrijfje en we gingen naar een plek met amper golven.. Dus dat was een beetje jammer. Uiteindelijk was het gelukkig wel een leuke middag. Die avond heb ik met een groepje van het hostel de lighthouse walk gedaan om vanuit daar een hele mooie zonsondergang te zien!
Ik besloot om op vrijdag zelf een surfboard te huren. Er waren veel mensen aan 't surfen, dus ik ging gewoon naar dezelfde spot. Toch is het wel lastig om te bepalen of een golf surfbaar is of niet. Het waren wat hogere golven, dus best wel pittig. Het is me wel een paar keer gelukt om te staan op t board! Dat voelde echt tof, want het gaat een stuk sneller dan je zou denken!

Op vrijdagavond stond er weer een nachtbus voor me klaar: terug naar Sydney. In Sydney heb ik op zaterdag in het park gechillt want die avond vloog ik weer terug naar Christchurch!

Zaterdag 25 november kwam ik laat in de avond aan in Christchurch en ben ik weer lekker naar m'n hostel gegaan.
Dit is dus al weer een tijdje geleden, dus nog steeds veel om over te schrijven! Tot snel!

xxxx

1. Dolon:
    6 december 2017
    Lekker kort! Hou ik van!;)
  2. Jan:
    6 december 2017
    Best wel lang, daar hou ik van😂
    Gaat goed hoor, dat schrijven. Mooie stukjes, goed geschreven, talent:) van wie zou ze t hebben?☺
    Hou je taai Josje,
    Groet, paps
  3. Josefien:
    6 december 2017
    Hahah ja, wat is 't nou heren?!